fredag 25. mars 2016

To korte uker på rad

Forrige mandag var jeg på en byggeplass midt i sentrum. Vi var i øverste etasje (sjette) og på taket. Vi var seks mann som rydda hele dagen. En stor kran heiste en liten container opp og ned fra taket.
På tirsdag jobba jeg med Martin. Vi jobba på taket, og lagde en anordning for blant annet lufting for panelen på veggen.
Onsdag og torsdag var jeg med Simon i St. Josef igjen.

På fredag var det skidag!! Vi var i Schladming og kjørte blant annet FIS-løypa der det er Nightrace i slalåm hvert år. Været var helt nydelig og det var en veldig hyggelig og bra dag.


På søndag var Oda og jeg med Irmi, Helmut og Constanze (Irmi og Helmut sin datter) og så på hester.
Dette var en spesiell type hest, som trenes opp til å gjøre showridning. Hestene er svarte når de blir født, og etter noen år endrer de farge til hvit.
Alle blir født der vi var, i nærheten av Graz, og kun de beste blir flyttet til Wien hvor spesialtreningen foregår.


Siste uka har jeg vært i St. Josef.
På mandag monterte Simon og jeg mange "fensterbanker".
Resten av uka jobba jeg med Richard som er første års lærling. Vi isolerte og la dampsperre. Over vinduene måtte vi lage "skråningen" før vi kunne legge duk.


Noen bilder av det Martin og jeg lagde.





Simon og jeg flyttet blant annet denne jernstolpen


Schladming!!
Fikk klar beskjed om å fortelle Norge at det alltid er så fint vær i Østerrike...








Et slott som lå i tilknytning til hestegården.


 På vei tilbake fra hestene, stoppa vi for å se på denne kirka. 
Ser det dessverre ikke så godt på bildet, men kirka er meget spesielt dekorert.

En stork..

 Litt av det Richard og jeg gjorde.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar