onsdag 13. januar 2016

Mange opplevelser

Nå har jeg vært i Graz i fire dager. Og jeg har vært tre dager på språkkurs.
På ettermiddagene har jeg vært turist, og gått rundt i byen.
Det meste har jeg gjort sammen med Oda og Ola, som også er fra Norge.

Dobbel spiraltrapp!! 

Noen kule bygninger



Schlossberg, en gammel borg som ligger midt i Graz

Gangvei opp til Schlossberg



En kirke

 Oparehuset i Graz




Vi var  på et museum som hadde verdens største samling
av gamle våpen og rustninger. ca 32 000 gjenstander











Arnold Schwarzenegger museum. Dette ligger på hjemstedet til Arnold, 
som ligger ca 15 min med bil utenfor Graz
Han bodde der til han var 17 år.





Schloss Eggenberg. Tilhørte en gang familien Eggenberg.
Det er nå et museum, men det er stengt om vinteren.





Det var påfugler i parken rundt Eggenberg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar